Laboratoria Przyszłości

Maj 2023r.

 

KLASA 1D W PRACOWNI VR ODWIEDZIŁA KOSMOS

Dnia 11.05.2023r. klasa 1d interaktywnie odwiedziła kosmos. Celem lekcji było utrwalenie nazw planet Układu Słonecznego.

Dzięki okularom VR dzieci interaktywnie wzięły udział w locie na Marsa. Uczniowie podziwiali Drogę Mleczną oraz Układ Słoneczny.

Wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem. Myślę, że lekcja w pracowni VR kolejny raz na długo zapadnie wszystkim w pamięć.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

DRUKOWANIE   BRELOCZKÓW   NA  DRUKARCE  3 D

Z okazji  organizowanych w szkole X Międzyszkolnych Warsztatów Artystycznych Klas Integracyjnych  „ Bo każde dziecko jest artystą” dla wszystkich uczestników przygotowano malutkie prezenciki  w postaci breloczków, które zostały w różnych kolorach wydrukowane na drukarce 3D.   Były to : słoniki, misie, laleczki, kotki, pieski, autka.

Uczestnicy byli zachwyceni breloczkami. Każdy mógł wybrać jaki chciał.

Serdecznie dziękuję  Pani Kindze Campr za pomoc w przygotowaniu  breloczków.

  1. Campr, E. Cywińska

…………………………………………………………………………………………………………………………….

Uczniowie klasy 2C wybrali się na warsztaty kulinarne do szkolnej kuchni, która została świetnie wyposażona w ramach inicjatywy edukacyjnej Laboratoria Przyszłości.

Zajęcia kulinarne przygotowała mama Natalki Pani Magdalena Gola, która przyniosła przepis i przygotowała produkty do wykonania maślanych ciasteczek. Na miejscu uczniowie pracowali w grupach: ważyli produkty, wyrabiali ciasto, a następnie przepuszczali je przez maszynkę, tworząc delikatne wstążeczki. Kolejnym krokiem było upieczenie ciasteczek.

Wszyscy pracowali z ogromnym zapałem i radością, by po skończonej pracy móc posmakować swoich wyrobów. Część pysznych słodkości została odłożona na spotkanie z rodzicami, by również cieszyli się ich smakiem.

Danuta Makowiec, Marcelina Malara

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Lekcja języka angielskiego w klasie 7a

W dniu 22 maja, dzięki okularom VR, uczniowie klasy 7a odbyli wirtualną podróż do Nowego Jorku, podczas której mieli okazję między innymi pospacerować po Wall Street, Times Square i Central Parku, zwiedzić nowojorskie muzeum oraz obejrzeć z bliska Statuę Wolności.

 

E.Biolik, M. Ruda

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Lekcja geografii w 3d

Uczniowie klasy 7b zgłębiali zagadnienia związane z gospodarką oraz zanieczyszczeniem i ochroną środowiska. Trójwymiarowe obrazy zanieczyszczonych plaż i oceanów robią ogromne wrażenie i uświadamiają konieczność dbania o naszą planetę.

K.C.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Podczas zajęć rewalidacyjnych uczniowie uczyli się różnych sposobów relaksacji. Jednym z nich było wsłuchiwanie się w dźwięki natury i obcowanie z nią. Okulary VR pomogły nam na chwilę przenieść się  na plażę, odpocząć i poobcować z naturą i podziwiać ją w niecodzienny sposób.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Uczniowie klasy 7a w czasie lekcji wychowawczej udali się do pracowni VR. Podczas zajęć zapoznali się z obsługą i zasadami bezpiecznej pracy z okularami VR zakupionymi w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Dzięki nim uczniowie przenieśli się do wirtualnej rzeczywistości. Zobaczyli różne ciekawe miejsca, mieli bliskie spotkanie z rekinem a także mogli się zrelaksować i odprężyć przed kolejnymi lekcjami.

 

Kwiecień 2023r.

Laboratoria Przyszłości – smażenie pankejków w klasie 4b

Pod koniec kwietnia, uczniowie klasy 4b uczestniczyli w zajęciach kulinarnych z wykorzystaniem sprzętu i wyposażenia zakupionego w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.

Zadaniem uczniów było przygotowanie pysznych, puszystych naleśników amerykańskich z owocami i syropem klonowym.

Uczniowie doskonale poradzili sobie z przygotowaniem ciasta, smażeniem oraz dekorowaniem pankejków ulubionymi dodatkami. Naleśniki nie tylko znakomicie prezentowały się na talerzu, ale również wyśmienicie smakowały.

S.Tomczyk, E.Biolik

Laboratoria przyszłości

Druk 3D wkroczył do naszej szkoły dzięki programowi Laboratoria Przyszłości.

Liczba tematów i projektów wykorzystujących druk 3D jest niemal nieograniczona, ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.

Uczniowie naszej szkoły  mieli możliwość pracy z nowymi pomocami dydaktycznymi  w ramach lekcji historii.

 

Uczestnicy zajęć  tworzyli min.:

  1. insygnia koronacyjne władców,
  2. symbole związane z historią II wojny światowej np.

–  Polska Walcząca – symbol nadziei na odzyskanie niepodległości Polski okupowanej przez

nazistowskie Niemcy

–  Gwiazda Dawida –  najbardziej znany symbol żydowski, który symbolizuje harmonię ale

także nawiązuje do tarczy króla Dawida (powszechnie stosowany w czasie II wojny

światowej).

U nas nie ma nudy, tu uczniowie rozwijają się,  poszerzają swoje wiadomości i umiejętności.

 

Joanna Nowak-Deja

Sławomir Kaczor

 

 

Lekcja matematyki w pracowni VR

klasa : 4c

data: 28.04.23

temat: Oszacuj i policz

Uczniowie uczyli się szacowania, strategii liczenia oraz doskonalili umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych. Okulary VR przeniosły uczniów między innymi pod wodę, na festiwal słoneczników, na stadion w Monachium oraz na latarniowy festiwal w Chinach. Uczniowie szacowali ile widzą ryb i latarni, jak wysokie są słoneczniki, ile osób pomieści stadion.

Lekcja matematyki w pracowni VR

Klasa: 8e, 8f

Data: 17.04 i 18.04

Temat: Piękno fraktali

Celem lekcji było poszerzenie wiedzy o fraktalach, czym one są, gdzie występują. Uczniowie wcześniej zapoznali się z zagadnieniem fraktali w ramach cyklu “Labirynty geometrii”. Teraz mieli okazję zobaczyć, że wiele obiektów fizycznych rzeczywiście wykazuje cechy fraktalne oraz doświadczyć ich piękna. W kolejnych etapach zajęć uczniowie będą poznawać klasyczne fraktale, takie jak trójkąt Sierpińskiego, zbiór Cantora, krzywą Kocha, drzewo pitagorejskie
i inne oraz używać fraktali tak, by przedstawiały one wykładniki potęgi

 

 

 

Lekcja matematyki w pracowni VR

Klasa: 6b, 6c

Data: 17.04 i 18.04

Temat: Figury przestrzenne

Celem lekcji było rozwijanie wyobraźni przestrzennej, kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtów figur przestrzennych w otaczającej nas rzeczywistości oraz uporządkowanie wiadomości ogólnych o figurach przestrzennych, ich rodzajach, cechach, elementach i klasyfikacji. Na lekcji uczniowie mogli badać kształty i manipulować nimi za pomocą ARCube.

Radosnych i spokojnych Świąt Wielkanocnych życzą Laboratoria Przyszłości!

 

Marzec 2023r.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

W piątek 17 marca klasa 8a uczestniczyła w lekcji matematyki z okularami VR.  Oglądaliśmy z bliska różne rodzaje graniastosłupów, utrwalając tym samym ich nazwy i budowę.  Obliczaliśmy ilości ścian, krawędzi oraz pola powierzchni i objętości. Było to ciekawe doświadczenie dla uczniów, a przy okazji również świetna powtórka do egzaminu ósmoklasisty.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Klasa 5d na lekcji matematyki wybrała się w geometryczną podróż dookoła świata w okularach 3D. Szukaliśmy kątów ostrych, prostych, rozwartych na Piramidach w Gizie, podczas spaceru po Kopenhadze. Obliczaliśmy miary kątów między wskazówkami na słynnym londyńskim Big Benie. Utrwalaliśmy również pojęcia prostych prostopadłych i równoległych na Wall Street w Nowym Jorku.

K.Majchrowska, E. Mikołajczyk

                                        Z wizytą w kosmosie

 

W piątek 10 marca uczniowie klasy 1c odwiedzili salę stworzoną w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z obsługą  i zasadami bezpiecznej pracy z okularami VR. Dzięki okularom VR uczniowie przenieśli się do wirtualnej rzeczywistości. Mogli wsiąść do rakiety i udać się nią w kosmos, następnie wylądowali na księżycu, z którego obserwowali Ziemię i Słońce. Ponadto dzięki okularom VR zobaczyli cały Układ słoneczny. Dzieci były zachwycone praktycznymi zajęciami, które doskonaliły materiał poznany podczas zajęć lekcyjnych w mijającym tygodniu.

 

8 marca

Wszystkim Paniom z okazji ich święta najlepsze życzenia i projekty 3D od klasy 6a i 6c!

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Klasa 5d, na lekcji geografii, wędrowała w okularach 3D po jaskini oglądając powstające formy krasowe oraz przyglądała się z bliska jak wygląda nasza gwiazda – Słońce. Dla relaksu uczniowie odwiedzili wirtualny pokój sensoryczny.

KC

 

Luty 2023r.

ZAJĘCIA  Z   OKULARAMI   VR   W  KLASIE   III c

24 lutego 2023r. klasa III c po raz pierwszy wybrała się na zajęcia interaktywne z użyciem okularów VR.  Uczniowie oglądali filmy, obrazy o kotach dużych i małych w związku z obchodzonym Światowym Dniem Kota. Okulary VR przeniosły ich do wirtualnej rzeczywistości.

 

Zajęcia zaskoczyły i w pełni zaciekawiły uczniów.

E.C, K.K.

TŁUSTY CZWARTEK W KLASIE 1D

Tłusty czwartek był bardzo aktywny w klasie 1d. Uczniowie samodzielnie przygotowali „pączki z piekarnika” z lukrową polewą. Pracy było dużo a efekty przepyszne. Udało się nam przygotować 30 pączków!  (Na koniec wszystkie zniknęły).

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

14 lutego

Walentynki z drukarek 3D z najlepszymi życzeniami dla wszystkich zakochanych!

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

PIECZEMY  SERCA WALENTYNKOWE  W NOWOCZESNEJ  KUCHNI

10 lutego 2023r. uczniowie klasy 3 c z okazji zbliżających się  Walentynek  wybrali się do pracowni kulinarnej , aby upiec walentynkowe serca .

Z przygotowanego kruchego ciasta dzieci formułowali ciasteczka w  kształcie serc, następnie układali je na blaszce wyłożonej pergaminem. Potem włączyli nowoczesny piekarnik ustalając temperaturę , sposób upieczenia ciasta i  uważnie obserwowali wypiek ciasteczek . Najwięcej radości sprawiło uczniom dekorowanie upieczonych serc galanterią cukierniczą. Przepiękne serca walentynkowe uczniowie wręczą swoim Walentynkom  i  Walentym.

Dzięki nowoczesnym pomocom w szkole uczniowie mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie               i zdobywać praktyczne umiejętności niezbędne w wykształceniu kompetencji potrzebnych                        w   przyszłości.

                                                                                                                                                                                                                            E.C, J. M.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Dnia 09.02.2023r. klasa 1d interaktywnie „wybrała się” na Biegun Północny, aby podziwiać zjawisko Zorzy Polarnej.

Dzieci były pod wielkim wrażeniem możliwości jakie dają okulary VR.

Styczeń 2023r.

Laboratoria przyszłości.

31 stycznia klasa 4c poznawała możliwości okularów VR na lekcji przyrody.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Bezpieczne ferie

Już drugi raz klasy 1 c oraz 1 d współpracowały przy wykonywaniu wydruku na drukarce 3D. W tygodniu tuż przed feriami zimowymi obie klasy omawiały na lekcjach bezpieczeństwo podczas zimowego wypoczynku. Podsumowaniem omawianych tematów było projektowanie bezpiecznych zabaw i sportów na śniegu. Uczniowie klasy 1 c stworzyli projekty z plasteliny, natomiast klasa 1 d tworzyła projekty w programie paint na komputerach. Wspólnie stworzony projekt – para na sankach – został wydrukowany w drukarce 3D w szkolnym Laboratorium Przyszłości. To kolejny raz, kiedy uczniowie zafascynowani obserwowali realizację własnego projektu.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Wszystkiego najlepszego z Nowym Roku!

Drukujemy pomoce na biologię. Ślimak z przewodami słuchowymi i helisa DNA.

KC, AM

 

Grudzień 2022r.

W klasie 1B świąteczny nastrój udzielał się uczniom również podczas zajęć informatycznych.  Dzięki możliwościom nowoczesnego sprzętu udało się wydrukować ozdobę choinkową- gwiazdkę 3D, która później zawisła na drzewku w sali nr 27. Dzieci z zaciekawieniem przyglądały się procesowi powstawania nowego przedmiotu i zadawały pytania.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Klasa 8b wydrukowała słynną rybę!

Przygotowania do omawiania lektury “Stary człowiek i morze” Ernesta Hemingway’a
były w toku. Lektura już przeczytana.
Klasa 8b postanowiła w grudniu 2022 r. wydrukować słynnego olbrzyma złowionego przez Santiago.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Wykorzystując drukarki 3D, uczniowie klas 8e, 8b oraz 6a najpierw zaprojektowali, a następnie wydrukowali układankę TANGRAM, twierdzenie Pitagorasa oraz zestawy patyczków do tworzenia brył geometrycznych. Stworzone przez uczniów pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane podczas lekcji matematyki.

Korzystając ze studia nagrań, zespół nauczycieli przedmiotów ścisłych, nagrał życzenia świąteczne skierowane do całej społeczności szkolnej.

K.J.  K.M.   H.Ś.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Piernikami pachnie już –

znak, że święta są tuż, tuż!

W tym roku, korzystając z tego, że mamy własną szkolną i wyposażoną kuchnię „uczniowską” – uczniowie klasy 3a postanowili upiec pierniki.

Upieczone i własnoręcznie ozdobione pierniki –   nie tylko wyglądały wspaniale, ale też smakowały wybornie. Dzieci postanowiły, że piernikowe wypieki pojawią się na klasowej wigilii w dniu 22 grudnia.

Pracę dzieci nadzorowały

i rad udzielały:

pani Halina Rychter

i pani Grażyna Brzoskowska

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Klasa 3b przygotowując się do Świąt Bożego Narodzenia mogła obserwować wydruk trójwymiarowej choinki. Z zielonego surowca – filamentu powstały elementy choinki, które uczniowie złożyli. Tak powstała pierwsza klasowa ozdoba świąteczna.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Na lekcji informatyki z panią Kingą Campr klasa 4a zapoznała się z działaniem okularów VR. Uczniowie oglądali przykładowe obiekty i uczyli się posługiwać kostką by nimi sterować.

 

W grudniu w klasie 6c panuje prawdziwie świąteczny nastrój – wspólne wyjście do Ninja Park w Tychach sprzyja budowaniu relacji koleżeńskich w klasie, a pieczenie i dekorowanie pierników w szkolnej kuchni sprawia uczniom i nauczycielom wiele radości. Dziękujemy za ten magiczny czas!

 

PIERWSZAKI DRUKUJĄ W 3D!

W dniu 15. 12.2022r. klasy 1c i 1 d wykonały rysunki choinki. Następnie wydrukowaliśmy ozdobę- choinkę 3D. Choinka została umieszczona na specjalnej podstawce, którą również wydrukowaliśmy w drukarce 3D. Nasze wydruki są coraz ciekawsze! Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

 

Laboratoria Przyszłości – pieczenie pierniczków w klasie 3 c
16 grudnia 2022 r. z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia uczniowie klasy 3 c
zebrali się w szkolnym Laboratorium Przyszłości , aby przygotować świąteczne pierniczki.
Dzięki nowym sprzętom przygotowali ciasto, a następnie upiekli pierniczki, które ozdobiły
lukrami i galanterią cukierniczą. Wypieki uczniów klasy 3 c zostaną przekazane wraz                                       z przygotowanymi świątecznymi życzeniami do Hospicjum w Tychach.
Zajęcia były prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający
rozwijaniu zainteresowań i umiejętności praktycznych.
To wspólne pieczenie sprawiło trzecioklasistom ogromną radość i okazało się być
przyjemnym i wartościowym zajęciem.

 


E.C. J.M.

 

Uczniowie klasy 2C w świątecznych nastrojach wybrali się w czwartek do szkolnej kuchni, która została świetnie wyposażona w ramach inicjatywy edukacyjnej Laboratoria Przyszłości.

Na miejscu pomagali w przygotowaniu pysznego lukru, a następnie ozdabiali piernikowe ludziki, bałwanki, gwiazdki…. tworząc maleńkie, kolorowe cudeńka. Wszyscy pracowali z ogromnym zapałem i radością, by po skończonej pracy móc posmakować swoich wyrobów.

Klaudia Sznapka, Marcelina Malara, Danuta Makowiec

 

święta w 3D

12 grudnia 2022 r. uczniowie klasy 3 c podczas zajęć informatycznych z wielkim
zainteresowaniem oczekiwali na wydruk z drukarki 3 d – był to wieniec świąteczny
bożonarodzeniowy.
Wszyscy byli zafascynowani wydrukiem z zielonego plastiku. Był on prosty, delikatny.
Każdy uczeń mógł go dotknąć i podziwiać.
Wieniec świąteczny uczniowie zawiesili na wstążce na drzwiach swojej sali.

 


E. C. J. M.

 

 

Rozpoczynamy polonistyczną przygodę z drukarkami 3D! Klasy 5d i  6c, pod opieką nauczycielki języka polskiego – Anny Matejko oraz pań Ewy Mikołajczyk i Ilony Draczyńskiej – Kubery, zapoznały się z oprogramowaniem, w jakim można tworzyć projekty, które drukuje się na Drukarce 3D. Uczniowie byli zaskoczeni, że projekty można łatwo wykonać w programie, który jest niezwykle intuicyjny i przyjazny użytkownikowi, a ponadto umożliwiający tworzenie wszystkiego, co podpowiada nam wyobraźnia. Jesteśmy przekonani, że najbliższe lekcje języka polskiego będą inspiracją do tworzenia pomocy dydaktycznych, które sprawią, że nauka w ramach programu laboratoria przyszłości będzie przyjemnością, a nie codzienną koniecznością!

 

Mikołajkowe pieczenie pierniczków
Jak co roku klasa 8D obdarowywała się prezentami z okazji mikołajek. W tym roku poza rozdaniem prezentów, skorzystaliśmy z pracowni kuchennej, gdzie wspólnie upiekliśmy i udekorowaliśmy pierniczki oraz napiliśmy się ciepłego kakao. Towarzyszyły nam przy tym dźwięki świątecznych piosenek.


K. Herda, S. Krzyszycha

Listopad 2022r.

Temat powtórki wydrukowany w 3D

Klasa ósma to intensywne przygotowania do ważnego egzaminu.

Powtarzamy m.in. rodzaje literackie, gatunki literackie. Do jakiego rodzaju należy “W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza? A do jakiego rodzaju literackiego należy sonet, pieśń czy fraszka?

Klasa 8e na szkolnej drukarce 3D zaprojektowała i wydrukowała w listopadzie 2022 r. tytuł tych powtórek:  RODZAJE  LITERACKIE

………………………………………………………………………………………………………………………………

Gotujemy w nowej kuchni!

Realizacja podstawy programowej daje szansę na nauczenie się również praktycznych umiejętności, zwłaszcza gdy tematyka związana jest z jedzeniem.

W dniu 18 listopada klasa 7b grupa B  uczyła się języka angielskiego równocześnie gotując w naszej nowej kuchni.

Przedsięwzięcie wymagało wcześniejszego zaplanowania, przygotowania odpowiednich składników oraz wykazania się umiejętnościami kulinarnymi. Uczniowie wspólnie zrobili pyszne naleśniki. Posiłek wszystkim bardzo smakował.

Oto część naszych składników, po resztę przepisu zapraszamy do nas:

Ingredients:

½  kg of flour.

½ l of milk.

¼  cup lukewarm water.

3  eggs.

1 tablespoon of oil.

⅓   teaspoon of salt.

Robotyka z Lego w tym roku szkolnym odbywa się w klasach 3a i 3b, uczniowie z radością przychodzą na zajęcia i tworzą swoje ciekawe projekty. Duża ilość klocków, które zostały zakupione z projektu Laboratoria Przyszłości pozwalają na pracę w mniejszych grupach, zwiększoną kreatywność dzieci, a to wpływa na rozwój komunikacji, poprawę relacji i współpracę.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Laboratoria przyszłości- drukowanie na drukarce 3 d  kaczuszki w klasie 3 c

28 listopada 2022r. w klasie 3 c odbyła się ciekawa lekcja informatyki z użyciem drukarki 3d. Uczniowie  zapoznali się z programem tinkercad , który służy do projektowania. Oglądnęli produkty zaprojektowane i wydrukowane przez uczniów klas starszych na drukarce. Bacznie obserwowali proces drukowania kaczuszki.

Zajęcia były niezwykle ciekawe. Uczniowie byli zachwyceni plastikową kaczuszką.

  1. C. J. M.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Klasa 2C podczas zajęć komputerowych zapoznała się z działaniem drukarki 3D. Uczniowie mogli obserwować wydruk figurki bałwanka, którego otrzymali na pamiątkę. Zajęcia odbyły się w ramach inicjatywy edukacyjnej Laboratoria Przyszłości, których celem jest wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości od najmłodszych lat.

Dziękujemy Pani Kindze Campr za wsparcie techniczne w przeprowadzeniu zajęć.

Marcelina Malara, Danuta Makowiec

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

POZNAJEMY DRUKARKĘ 3D

 

W dniu 24. 11.2022r. klasy 1c i 1 d poznały, w jaki sposób obsługujemy Drukarki 3D.

Trudnym pojęciem okazało się słowo filament, czyli materiał, z którego powstaje wydruk.

Największą radość sprawiło uczniom klas 1 obserwowanie stopniowego powstawania- drukowania projektu kostki, który obserwowali z bardzo dużym zainteresowaniem.

Uczniowie byli bardzo zaskoczeni powstałym wydrukiem. Myślę, że  to początek naszej przygody z drukiem 3D!

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Uczniowie klasy 3A mają swój pierwszy wydruk z drukarki 3D 🙂

 

……………………………………………………………………………………………………………………………..

 

październik 2022r.

Uczniowie klas 6, 7 i 8 zaczynają przygodę z drukowaniem 3D. Uczą się obsługi platformy.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

wrzesień 2022r.

 

Pierwsze wydruki

15 września 2022 r., na lekcji języka polskiego, klasa 8b z wielkim zaciekawieniem oczekiwała na swój pierwszy wydruk z drukarki 3D. Możliwości tego urządzenia zafascynowały uczniów. Oczekując na realizację własnego, skromnego jeszcze projektu, oglądaliśmy kolorowe bryły, postaci i zwierzęta.
Wreszcie… jest 🙂  Mogliśmy obejrzeć, dotknąć, sprawdzić nasz wydrukowany element – kostkę. Była piękna 🙂


Ewa Matusik