Mlegitymacja

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. 

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do kontretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).

mLegitymacja szkolna ma jeszcze jeden dodatkowy walor. Dzięki niej raz na zawsze znika odwieczny problem, który znają wszyscy rodzice. Dzięki legitymacji w telefonie dziecko już nigdy nie zapomni zabrać ze sobą dokumentu poświadczającego jego zniżki i uczniowskie uprawnienia. O wielu rzeczach może nie pamiętać, ale o smartfonie – nigdy!

Więcej o aplikacji mObywatel – www.gov.pl/mobywatel

Wymagania sprzętowe – telefon  (z systemem Android lub iOS)

Aby uruchomić mLegitymację należy:

  1.  Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji wraz z podpisanym oświadczeniem o przetwarzaniu danych osobowych (do pobrania na dole strony).
  2.  Wysłać na adres sekretariatu sp35@oswiata.tychy.pl jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.
  3.  Pobrać Aplikację mObywatel , potwierdzić regulamin.
  4.  Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu. 

Jak zweryfikować mLegitymację- weryfikacja wizualna

 

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna: 

https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf

 

Informacje o usłudze mLegitymacja:

https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html

 

Sposób na zdjęcia

 Rodzice /uczniowie muszą dostarczyć odpowiednie fotografie. W sieci dostępne są darmowe rozwiązania, które pomagają w zrobieniu zdjęcia. Podobne rozwiązania znajdują się  wśród aplikacji na telefony komórkowe. Zdjęcie do mLegitymacji wykona również każdy fotograf.