W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania- w dniach 18-22 października uczniowie klas I-III podejmowali inicjatywy promujące naukę kodowania. Zorganizowana wśród nich akcja udowodniła, że kodowanie to świetna okazja do ćwiczenia umiejętności analitycznego, logicznego myślenia i do rozwijania kreatywności. To również wspaniały sposób na naukę poprzez zabawę.
Dzieci z radością posługiwały się Ozobotami. Kodowały drogę do celu wydając polecenia w taki sposób, aby robot przesuwał się po wyznaczonej trasie, zmieniał kierunek, przyśpieszał, zwalniał lub zawracał. Roboty poruszały się po specjalnie przygotowanych kartach pracy lub drewnianych puzzlach. Mogły również spełniać funkcję kostki do gry podczas zabawy zespołowej „Mistrz mnożenia”.
W fascynujący świat programowania wprowadzała dzieci mata do kodowania. Wykorzystując ją postępowały według podanej instrukcji, tworzyły obrazki tematyczne, planowały drogę do celu. Posługiwały się kartonikami i kubeczkami.
Kodowania nie mogło zbraknąć na lekcjach informatyki. Uczniowie wchodzili na specjalnie dla nich dedykowane strony internetowe. Bardzo zainteresowały ich nowo poznane programy. Wykazali się zaangażowaniem.
Podczas zajęć najmłodsi uczyli się nie tylko kodowania, ale i utrwalali znajomość dni tygodnia, tabliczki mnożenia, mapy województwa śląskiego, doskonalili umiejętność rozpoznawania kierunków, odczytywania symboli. Współpracowali ze sobą, integrowali się, wymieniali się pomysłami, aktywnie poszukiwali różnych sposobów rozwiązania napotkanych problemów.
Lekcje kodowania spotkały się z bardzo entuzjastyczną reakcją uczniów i przyniosły oczekiwane efekty, co świadczy o powodzeniu akcji w naszej szkole.